Vierkeerwijzer

VierKeerWijzer 
We werken voor de vakken van wereldoriëntatie met VierKeerWijzer. 
VierKeerWijzer is een manier van werken die gebaseerd is op de verschillende talenten van kinderen: de Meervoudige intelligentie. 
Ieder kind leert op zijn eigen manier en is op zijn eigen wijze intelligent. 
Zo is een kind taalknap, rekenknap, beweegknap, mensknap, zelfknap, muziekknap, natuurknap en/of beeldknap. 

Bij het werken op de manier van VierKeerWijzer staan vragen over het thema centraal. Deze vragen voldoen aan de kerndoelen van het onderwijs. De kinderen zoeken op verschillende manieren, passend bij hun intelligentie, antwoord op deze vragen. 

We willen op deze manier bereiken dat kinderen betrokken zijn bij een onderwerp en door ervaring leren. Het sluit mooi aan bij het coöperatief leren. Bij coöperatief leren werken kinderen samen en leren ze van en met elkaar. 

 
De VIER stappen van VierKeerWijzer: 

 
De V van Vragen. 
Wat moet er geleerd worden, uitgaand van de 
kerndoelen. 

 
De I van Ik. 
Wat weet ik al en wat zou ik nog willen weten? 

 
De E van Experimenteren en Ervaren. 
De kinderen zoeken op hun eigen manier antwoord op de vragen. 

 
De R van Resultaat. 
De kinderen moeten de gestelde vragen kunnen beantwoorden.